taternik1971
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrężnica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:56, 05 Kwi 2012 Temat postu: Thunder, 21.04.2012, Czarków Gra sztabowa 10h |
|
|
"Thunder"
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
TERMIN: 21 kwiecień 2012r. (sobota);
MIEJSCE: Lasy Kobiórskie między Kobiórem a Czarkowem
ORGANIZATOR: Thunder Corps
FORMA: manewry sztabowe, za zgodą nadleśnictwa i z powiadomieniem służb;
CZAS TRWANIA: 10h, bez przerw, zakończenie o godzinie 1900, 21 kwietnia (sobota);
CZAS ZBIÓRKI: niebiescy 0800, czerwoni 0830;
MIEJSCE ZBIÓRKI: parking od str. Czarkowa
ODPŁATNOŚĆ: 8 zł od osoby, w zakresie pokrycia kosztów;
NIEPEŁNOLETNI: nie;
PIROTECHNIKA: nie;
LIMITY FPS: nie;
LIMITY AMUNICJI: nie;
ILOŚĆ MIEJSC: 80 (min.) - 160 (max.);
REGULAMIN: [zostanie wkrótce udostępniony];
TERMIN ZGŁOSZEŃ: 18 kwietnia (środa), do godziny 2359;
FORMA ZGŁOSZEŃ: w wątku (tylko zgłoszenia pewne), preferowane zgłoszenia grupowe.
DANE DO ZGŁOSZENIA: nick lub nicki, d-cę (dot. grup 5+ os.);
TERMIN WPŁAT: 19 kwietnia (czwartek), do godziny 2359 (decyduje data wpływu);
FORMA WPŁAT: przelewem na rachunek bankowy:
68 1140 2004 0000 3002 5285 9030
Maciej Jureczko
(w razie konieczności podania danych adresowych proszę o kontakt na priv.)
W tytule transakcji proszę o zawarcie frazy "MANEWRY THUNDER" oraz podanie nicków osób, za które uiszczona zostaje opłata a także pomocniczo kolejnego numeru (numerów) postu z wątku na wmasg, w którym zgłoszenie zostało dokonane.
OBOWIĄZUJĄ ZASADY POROZUMIENIA.
WYPOSAŻENIE OBOWIĄZKOWE:
ochrona wzroku, dowód osobisty, Identyfikator Medyczny, czerwona szmata, źródło czerwonego światła, opatrunek indywidualny lub apteczka zespołowa, aparat fotograficzny wystarczający do prowadzenia dokumentacji otoczenia (wystarczy jeden na drużynę)
WYPOSAŻENIE WSKAZANE
Radio, kompas, notes i ołówek, odpowiednia ilość kulek, zapasowa bateria do karabinu i radia, latarka, repelent, min. 2 litry wody, lekki prowiant, ubranie odpowiednie do warunków pogodowych, wygodne buty.
UWAGI:
- organizator zastrzega możliwość odrzucenia zgłoszenia bez podania przyczyn oraz prawo do odwołania gry w wypadku braku wymaganej liczby zgłoszonych lub zaistnienia siły wyższej
- w wypadku osiągnięcia maksymalnej liczby uczestników decyduje kolejność zgłoszeń
- przed przystąpieniem do gry uczestnik oświadczy na piśmie świadomość podejmowanego ryzyka
- obowiązują przepisy dot. zachowania w lesie, szczegółowe zasady gry precyzuje regulamin
- organizator dopuszcza możliwość uczestnictwa fotografów bez opłacania przez nich wpisowego; w takim wypadku prosimy o osobisty kontakt z organizatorem
- regulamin oraz ew. dalsze szczegóły zostaną opublikowane wkrótce
- termin zgłoszeń jest taki a nie inny, ale organizator nauczony doświadczeniem informuje, że minimum potrzebne na grę zostanie zweryfikowane WCZEŚNIEJ, to jest 14.04.2012 o godzin 2359. Organizator zastrzega, że w przypadku nie osiągnięcia minimalnej liczby wymaganych uczestników w tym dniu, manewry zostaną odwołane. Będzie wola i deklaracje obecności uczestników do 14.04 - manewry się odbędą. W przeciwnym razie nie będziemy Wam i sobie zajmowali czasu by robić coś czego nikt nie potrzebuje.
MECHANIKA GRY (wypis)
- Gra rozpoczyna się 21 kwietnia 2012 r. o godzinie 0900 i trwa nieprzerwanie do godziny 1900 tego samego dnia.
- Kierowanie grą przez organizatora odbywa się poprzez wydawanie rozkazów stronom, na szczeblu dr. Dopuszcza się uczestnictwo samodzielnych par snajperskich. D-ców dr. oraz składy pododdziałów wyznacza organizator.
- Łączność organizacyjna utrzymywana jest za pomocą telefonów komórkowych w sieci T-mobile. D-cy dr. zobowiązani są dysponować przez cały czas gry dwoma działającym telefonami komórkowym, o wystarczającej pojemności baterii, bez blokady SIM. Karty SIM wyda organizator.
- Łączność ze sztabem nawiązuje się w ten sposób, że dzwoni się odczekując jeden sygnał i czeka na telefon zwrotny. Oczekiwanie na dłuższe, niż jeden sygnał traktowane będzie jako sprawa pilna i spowoduje odebranie połączenia.
- D-cy dr. meldują sztabowi o: wykonaniu lub niewykonaniu zadania, nawiązaniu kontaktu bojowego z nplem, stratach, zmianie zdolności bojowej drużyny – w szczególności o zmianie stanu osobowego oraz o innych wskazanych w regulaminie okolicznościach.
- Uczestnicy wykonują polecenia d-ców pododdziałów w zakresie wszelkich spraw dotyczących gry, choćby przed jej rozpoczęciem (zarządzenia przygotowawcze).
- Trafionym jest:
a) osoba trafiona jedną lub więcej kulek, bezpośrednio lub przez niewystarczającą osłonę, (rykoszety nie są uznawane za trafienie).;
b) Osoba trafiona kulką lub elementem ją zastępującym, wystrzeloną z granatnika, granatu gazowego miny gazowej lub sprężynowej, choćby trafienie nie było bezpośrednie (rykoszety uznaje się za trafienie);
c) Osoba dotknięta gumowymi: nożem, bagnetem lub saperką.
W razie zaistnienia niedających się usunąć wątpliwości co do okoliczności opisanych wyżej, należy uznać się za trafionego.
- Trafiony oznacza się czerwonym materiałem lub nakryciem głowy a w nocy światłem chemicznym, sygnalizuje otrzymanie trafienia okrzykiem: DOSTAŁEM, a następnie siada lub kładzie się na ziemi w miejscu trafienia.
- Trafiony nie bierze udziału w grze i nie przekazuje innym uczestnikom żadnych informacji. D-cy dr. pomimo trafienia, mogą podejmować działania mające na celu uniknięcie rozproszenia ich pododdz. w terenie (zachowawcze).
- Trafiony utrzymuje kontakt wzrokowy ze swoją drużyną. W czasie marszu podąża w środku szyku z bronią „przez plecy”, bez oznaczenia kolorem czerwonym. - W wypadku kontaktu z przeciwnikiem, trafiony niezwłocznie oznacza się ponownie, zachowując się tak by nie utrudniać walki.
- O przywróceniu do udziału w grze wyeliminowanych decyduje organizator, określając miejsce i czas ich powrotu do gry. Respawn odbywa się całymi poddziałami, gdy straty przekroczą 2/3 stanu albo zostaną wyeliminowani d-ca dr. oraz dwie kolejne osoby w łańcuchu dowodzenia albo w innych uzasadnionych wypadkach.
Pełne zasady mechaniki stanowią załącznik do regulaminu, proszę się z nimi zapoznać: [regulamin zostanie wkrótce udostępniony]
KOMENTARZ
Kilka słów czego można się spodziewać. Klimat sztabówki nie opiera się na rekwizytach czy fabule ale na tym, że działa się przez odpowiedni czas non stop. Za dnia czy w nocy - a wszystkie działania odbywają się na bojowo. Nigdy nie wiadomo czy np. rozkaz przemarszu ma na celu tylko zmianę dyslokacji - czy może po drodze czeka zasadzka. To zabawa w wojnę. Walczy się dużo i są respawny. Ale walka nie zajmuje całego czasu. Trzeba też maszerować, fortyfikować, rozpoznawać czy patrolować - strzelać do siebie bez przerw, się nie da. To męczące, ale to także część klimatu sztabówki. Można bawić się i jednocześnie poczuć namiastkę tego, jak to jest "naprawdę", czego ciężko doświadczyć na niedzielnej postrzelance. Nikt nie narzuca sposobu działania - kto chce może rozpoznawać planować, kto woli inaczej, może pójść "na pałę ". To zależy tylko od d-ców pododdz. Obie strony kierowane są przez jeden sztab, dowodzący na poziomie dr. To pozwala maksymalnie skoordynować działania i wykorzystać możliwości terenu. Można grać na większej przestrzeni, wykorzystując wszystkie "miejscówki", bez obawy "przestrzelenia" przeciwnika. Wymaga to od uczestników pewnej dyscypliny. Sztabówka to mechanizm złożony z wielu kółek i nie ma w nim miejsca na pojedyncze śrubki wpadające do środka albo na materiał, który pęka za zmęczenia po 6 godzinach. Jeśli chce ktoś spróbować innej formy strzelania, niż "jebanki", to zapraszamy!
Gra trwa TYLKO 10h. Wynika to pośrednio z tego, że na dłuższe nie ma zapotrzebowania, a bezpośrednio z tego, że chcielibyśmy tym samym zachęcić do tej formy zabawy, osoby które (póki co) nie są w stanie wyobrazić sobie manewrów 24h czy 36h. Warto również zwrócić uwagę na to, że gra skończy się mniej więcej wraz z zachodem słońca z powodów podobnych do wymienionych powyżej. Zapraszamy wiec nie tylko weteranów ale i wszystkich, którzy chcieliby spróbować swoich sił. Jedyne czego wymagamy to przestrzeganie naszych zasad.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
1.Taternik
2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|